Tak for hjælpen

30. marts 2025 10:32 , af Ole Munk

Vejrguderne tilsmilede Hundested Tennisklub, da der var indkaldt til forårsklargøring lørdag den 29. marts. Og medlemmerne kvitterede ved at møde talstærkt op og pleje anlægget og klubhuset hele formiddagen, så vi nu står godt rustet til endnu en sæson. Tusind tak for hjælpen til alle jer, der gav en hånd med – også for jeres deltagelse i generalforsamlingen, hvor vi sagde farvel og tak for indsatsen gennem mange år til Hanne Bjergsted og kasserer Poul Branick. I samme moment kan vi byde Signe Gilling og Hans Jørgen Schjøtt velkommen som nye bestyrelsesmedlemmer. Både Signe og Hans Jørgen samt Ole Munk, der var på genvalg, blev valgt uden modkandidater.

Formand Louis Rasmussen fortalte om klubbens aktiviteter i et år, der især har været præget af etableringen og ibrugtagningen af den nye padelbane, som heldigvis er blevet den succes vi havde håbet på. Også økonomisk, hvilket Peter Rohde gjorde rede for, da han i Poul Branicks fravær gennemgik regnskabet. En mindre disputs med Halsnæs Kommune omkring betaling for gæsters brug af padelbanen er efter et møde på rådhuset blevet afklaret, så vi også i 2025 kan tilbyde de mange turister i området mulighed for at spille både padel og tennis på vores anlæg.

Faste arrangementer

Tilmeldingslisten til årets tirsdagsturnering er ved at være fyldt op, men det er ikke for sent at komme med på holdkortet! Hvis du er interesseret og endnu ikke har fået skrevet dig på, så send en mail til Louis eller Ole der står for holdsammensætningen.
Turneringen starter i begyndelsen af maj og kører hver tirsdag fra kl. 17.15 til ca. 21 hen over sommersæsonen – dog med pause i juli måned. Deltagerne inddeles i hold à 8 spillere, fordelt efter styrke. Turneringen følger en spilleplan, hvor holdene mødes indbyrdes. Alle kampe er doublekampe, hvor man møder spillere på nogenlunde samme niveau som én selv. Spilleplanen sættes sammen, så man skal regne med at spille to doubler cirka hver anden tirsdag. Dog kan to spillere også deles om en plads i turneringen, således at hver spiller kun skal spille én kamp hver gang.
Som deltager i tirsdagsturneringen vil du desuden blive bedt om at stå for let forplejning (sammen med en fra det modsatte hold) én gang i løbet af sæsonen.

I modsætning til tirsdagsturneringen har interessen for Onsdag Open desværre været begrænset, og vi har derfor opgivet at føre arrangementet videre i 2025. Hvis der er medlemmer, som har ideer til en ny klubaktivitet der kunne erstatte Onsdag Open, og som har mod på at prøve at stå for det praktiske, vil bestyrelsen meget gerne høre jeres forslag og vil bestræbe os på at bakke op så godt vi kan.

Indtil videre kan vi glæde os over at så mange møder op hver mandag og fredag formiddag, hvor Peter og Kaj har sørget for at der kunne spilles stort set gennem hele vinteren (tak for det) – og det fortsætter naturligvis nu hvor vejret er blevet (endnu) mere egnet til tennis og padel.

Træningslejr 28.-29. juni

Tennis er et svært spil, og med den øgede medlemstilgang har vi hørt flere udtrykke ønske om at blive undervist i, hvordan de kan forbedre deres spil. Sidste sommer var Joan Bager så venlig at arrangere nogle træningsaftener, hvilket vi har været meget taknemmelige for, og denne succes vil forhåbentlig blive gentaget i år. Men desuden kan klubben i år tilbyde et særarrangement i form af en træningslejr den sidste weekend i juni, hvor vi får besøg af den tidligere holdkaptajn på Danmarks Davis Cup-hold Finn Christensen, der ud over en lang karriere som spiller – også på landsholdet – har masser af erfaring som tennistræner på alle niveauer.

Træningslejren finder sted på klubbens anlæg lørdag-søndag den 28.-29. juni, begge dage fra klokken 10 til 16. Deltagerne vil blive opdelt i tre hold efter niveau (så godt som vi kan bedømme det) – begyndere, let øvede og øvede – og hvert hold får 2 gange 1 1/2 times intensiv træning samt 2 gange 1 times undervisning i klubhuset, hvor alle grundslagene samt doubletaktik og teknik vil blive gennemgået.

Klubben betaler halvdelen af Finns honorar og sørger for bolde og udstyr, så deltagelse koster kun 200 kroner (hertil kan komme et mindre beløb for forplejning til dem, der ønsker det). Alle medlemmer fra 14 år og opefter er velkomne, men deltagerantallet er begrænset til 24, og det er først-til-mølle-princippet der gælder. Tilmeld dig her (du skal være logget ind for at kunne tilmelde dig).